Im muslimah
1 4
Welcome

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.hanya insan biasa , yg tak punya apa-2. hamba disisi ALLAH :') sedang mencari jalan pulang untuk mencapai redha Allah. ingin menjadi yang terbaik walaupun diri tidak sempurna. in shaa Allah ♥


De'Owner

Fafa :)
10/9/93
''Cintailah Allah kerana nikmat yang dianugerahkan kepada kamu. cintailah aku kerana cinta kamu kepada-Nya'' (HR Tirmidzi dan al-Hakim)
I respect myself and people who respect me. Thank you
sarawak
saya manusia yang tidak sempurna dan selamanya tidak sempurna. kerana itu saya menyampaikan 'dakwah kecil' setakat yang saya tahu. pesanan yang saya tulis bukan kerana saya orang alim ataupun sudah cukup baik dari segi akhlak dan agamaNya. ia hanya sekadar usaha supaya dikasihiNya. jika banyak kekurangan yang anda lihat pada diri ini, anda memang benar. itulah saya ;)
''Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan'' (Imam Hasan Al-Basri)
Ingatlah. apa yang kita perolehi dan miliki sekarang semuanya datang dari Allah S.W.T. Setinggi mana pun kita, sehebat mana pun kita, jangan pernah lupakan hakikat bahawa semuanya datang dari perancanganNya.
"Buat bakal imamku, akan ku persiapkan diriku sebelum kau menikahiku, agar tibanya saat ijab kabul itu, aku takkan memberatimu memikul dosa-dosaku, dosa auratku, dosa lidahku''
Aku mengharapkan solehmu, meskipun aku bukanlah solehah, akan ku cuba menjadi isteri solehah, penyejuk mata, pendamai hatimu agar kita sama2 mencapai mardhatillah.
I LOVE ALLAH S.W.T
I LOVE RASULULLAH S.A.W
ShoutBox

Tolong Gunakan perkataan & bahasa yang sopan.



Past Tense



THANK YOU


Own by : Fifiyfitrianiee
Template by : hazdnul
Template by : Ziera
Others :


Friday 14 September 2012 | 23:04 | 0 panda


kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukaan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.



4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan. 

*bersabarlah duhai jiwaku. tetap tabahkan hatimu. kelak disaat yang tepat bahagia itu akan kau miliki. aminn.

''maka bersabarlah kamu, sesungguhnya janji Allah itu benar..'' surah Al-Mukmin: 55




Thanks for reading