Im muslimah
1 4
Welcome

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.hanya insan biasa , yg tak punya apa-2. hamba disisi ALLAH :') sedang mencari jalan pulang untuk mencapai redha Allah. ingin menjadi yang terbaik walaupun diri tidak sempurna. in shaa Allah ♥


De'Owner

Fafa :)
10/9/93
''Cintailah Allah kerana nikmat yang dianugerahkan kepada kamu. cintailah aku kerana cinta kamu kepada-Nya'' (HR Tirmidzi dan al-Hakim)
I respect myself and people who respect me. Thank you
sarawak
saya manusia yang tidak sempurna dan selamanya tidak sempurna. kerana itu saya menyampaikan 'dakwah kecil' setakat yang saya tahu. pesanan yang saya tulis bukan kerana saya orang alim ataupun sudah cukup baik dari segi akhlak dan agamaNya. ia hanya sekadar usaha supaya dikasihiNya. jika banyak kekurangan yang anda lihat pada diri ini, anda memang benar. itulah saya ;)
''Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan'' (Imam Hasan Al-Basri)
Ingatlah. apa yang kita perolehi dan miliki sekarang semuanya datang dari Allah S.W.T. Setinggi mana pun kita, sehebat mana pun kita, jangan pernah lupakan hakikat bahawa semuanya datang dari perancanganNya.
"Buat bakal imamku, akan ku persiapkan diriku sebelum kau menikahiku, agar tibanya saat ijab kabul itu, aku takkan memberatimu memikul dosa-dosaku, dosa auratku, dosa lidahku''
Aku mengharapkan solehmu, meskipun aku bukanlah solehah, akan ku cuba menjadi isteri solehah, penyejuk mata, pendamai hatimu agar kita sama2 mencapai mardhatillah.
I LOVE ALLAH S.W.T
I LOVE RASULULLAH S.A.W
ShoutBox

Tolong Gunakan perkataan & bahasa yang sopan.



Past Tense



THANK YOU


Own by : Fifiyfitrianiee
Template by : hazdnul
Template by : Ziera
Others :


Sunday 16 September 2012 | 11:04 | 0 panda


ya Allah ..

apabila mencintaiMu itu sangat indah ^^
aku tak ingin berpaling lagi,
namun dugaan dan ujian tetap datang silih berganti,
menguji keimanan yang diberi,
aku takutt .. tersungkur terus mati.
kelak dihadapanMu apa yang aku jawab nanti?
ku bermadah dalam hati,
tetang diri sendiri,
yang terbaring sepi,
di dunia fana ini.
menunggu jemputanMu Ilahi,
untuk menunaikan janji yang terpatri! :(




aku kini sedang bertarung di medan tempur ini,
darah dan airmata tagihannya kini.
tapi aku tak mahu jadi begini
jadi ahli perang yang sentiasa tertanam ego di hati
terpasak sombong di diri
biarlah ku bentengi iman dengan rendah hati
taqwa dan juhud berada di sisi
semoga Engkau ampuni banyaknya dosa ini
yang sentiasa menghimpit diri
untuk melihat kebenaran yang hakiki.

kerana Allah aku bertapak dalam juang ini :')






Thanks for reading